Stjärnflocka #99



Stjärnflockan är så gullig. Den lockar till sig fjärilar och humlor och blommorna är vackra. Bladverket är också fint men drabbas varje år av rost. Många väljer därför att inte ha stjärnflockan i rabatten. Jag har bestämt mig för att ge den några år. Jag rensar bort alla rostangripna blad - det fungerar så länge man bara har en eller två plantor.

Stjärnflockans alla blommor bildar många fröer, som alla verkar gro. Det är mycket, men ganska lätt, att rensa bort för att det inte ska bli fler plantor.

Kommentarer
Postat av: Maidi

Håller med dig. Stjärnflockan är speciell på många sätt och jättevacker. Jag funderar på att flytta min för där den står nu skyms den av andra större växter.



Kram Maidi

2011-07-15 @ 22:05:06
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0