Kärleksört #131

Kärleksörten, jag har den vanliga och en rödbladig med mera stjärnformiga blommor och även en liten mini-japansk variant som fått ett eget inlägg. Jag gillar växtsättet och att de blommar så vackert och så sent på säsongen. En bukett kärleksört står sig ju dessutom i flera veckor i vas.
Kärleksörten får nummer 131 av alla sorters prydnadsväxter jag räknat i min trädgård. Nu finns det bara två kvar som inte har fått visa upp sig ännu. Hortensian som inte har blommat pga att frosten nöp den i våras och skuggliljan som är den som blommar allra sist av alla. Kanske en första blomma kan slå ut i helgen?
Nästa säsong får jag rikta in mig på frukt och bär och se om jag får lika många sorter där. <:-o Nej, över hundra sorters nyttoväxter kan jag inte tänka mig att jag har.

Kommentarer
Postat av: Suss

Så bra bilder du fått på dem och vad fina de är på så nära håll Kram Suss

2011-09-10 @ 18:31:53
URL: http://www.sussokai.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0