Söndagsutflykt

 
Idag var vi en sväng till Hjo och passade då på att göra ett besök i Nillas trädgård som var en av tidningen Lands öppna trädgårdar i dag. 
 
En väldigt vacker och välskött villaträdgård. Mycket rosor, som ju står i full blom nu, men även mycket andra perenner som jag kände igen. Många kan man faktiskt hitta hemma hos mig också. Kanske inte namnsort, men arter som alunrot, riddarsporre, bergvallmo, fingerborgsblommor, pioner, betonika, blåbärsbuskar, persikoträd, funkia, schersmin, magnolia. Det är sånt som trivs i den skaraborgska myllan. 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Det var ungefär så där jag försökte ha min trädgård tidigare, med slingrande rabatter och välskuren kant mellan jord och gräsmatta. Det är så fi-i-i-int!!! :-) Numera är det något mer (för att inte säga mycket mer) "flytande" mellan både rabatt och gräsmatta - och för all del mellan trädgård och vildmark också... Men de tåligaste blommorna och buskarna ser ut att trivas ändå, så! :-D

Tack för tipset om tranor på hösten. Nu vet jag var jag ska föreslå maken att vi firar vår bröllopsdag (som infaller i september) nånstans!! ;-)

2012-07-23 @ 20:07:46
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0