Lidande blick

 
Lille Tusse-man (som inte är så liten) hade hoppat på 3 ben i över en vecka - så vi åkte till veterinären för att få antibiotika som ska ta bort infektionen i det svullna benet. Hos veterinären fick vi order om att hålla katten inne i 10 dagar och ha strut på honom för att han inte ska slicka på benet.
 
Denna goa förtamade förvildade katt som aldrig har gått på låda, utan alltid går ut när han behöver kan jag inte hålla fängslad inomhus. Med stor bävan och hårt hållna tummar lät jag kattluckan stå olåst och hoppades att han skulle vara inne vid medicin-dags. Man förundras över katternas intelligens, för tro det eller ej hittills har katten punktligt varit på plats både morgon och kväll för medicinering och han kan redan gå på alla fyra. 
 
Den lidande blicken ska vi nog inte ta på allvar. Kanske är den ett uttryck för att han blivit ganska trött av antibiotikakuren. 

Kommentarer
Postat av: Aggie

Jag smälter när jag ser en så fin pisse. Vilken blick, jag väljer att tro att den är så sorgsen som den verkar, det blir dramatiskt då. Så skönt att han inte har ont mer.
Agneta kram

2012-09-01 @ 23:16:04
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0